رابطه جنسي سالم
مسائل جنسی
چهار شنبه 9 فروردين 1391برچسب:, :: 22:31 :: نويسنده : hesam

به نام خدا     

   رابطه جنسي سالم

 

اثرات رابطه جنسي سالم بر سلامت

يک رابطه جنسي سالم چگونه بر زندگي ما تاثير مي گذارد؟

اين يک واقعيت انکارناپذير است که رابطه جنسي سالم اثرات مثبتي بر سلامت جسمي و رواني ما دارد. اثرات يک رابطه جنسي بر روي سلامت توسط محققان زيادي مورد بررسي موشکافانه و دقيق قرار گرفته است که در ادامه به ?? مورد از برجسته ترين آن ها اشاره مي شود:

?- کاهش استرس

محققان اسکاتلندي مطالعه اي بر روي ?? زن و ?? مرد که ميزان رابطه جنسي خود را در يک دوره زماني خاص ثبت کرده بودند، انجام دادند. و سپس ميزان فشار خون و پاسخ آن ها نسبت به شرايط استرس زا را تحليل و بررسي کردند. نتايج اين مطالعه که در مجله Biological Psychology منتشر شد بدين صورت بود که ”افرادي که داراي رابطه جنسي منظم هستند فشار خون و سطح استرس پايين تري نسبت به افرادي که اين رابطه را به طور منظم تجربه نمي کنند دارند.”

?- تقويت سيستم ايمني بدن

دانشمندان در دانشگاه Wilkes University در تحقيقي که بر روي ??? نفر از دانشجويان اين دانشگاه انجام شد، ميزان ايمنوگلوبولين A (يک نوع آنتي بادي در بدن که در پاسخ به ورود ميکروب هايي خاص در خون ترشح مي شود) موجود در خون آنها را با تعداد دفعات رابطه جنسي آن ها در هفته بررسي کردند. نتايج اين مطالعه نشان داد که “افرادي که يک يا دو بار در هفته رابطه جنسي دارند، داراي مقادير بيشتر از ايمنوگلوبولين A هستند و در نتيجه کمتر از ديگران به بيماري ها دچار مي شوند.”

?- سوزاندن کالري و کنترل وزن

به گفته محققان هر بار رابطه جنسي که حدود ?? دقيقه به طول بيانجامد باعث سوختن ?? کالري در بدن مي شود. در نگاه اول اين مقدار سوزاندن انرژي ممکن است قابل توجه نباشد، اما در طول زمان باعث سوزاندن مقادير زيادي انرژي مي شود که به کاهش وزن نيز کمک بسياري مي کند.

?- بهبود سلامت قلب و عروق

بنا بر مقاله اي که در Journal of Epidemiology and Community Health به چاپ رسيد، داشتن دو بار رابطه جنسي در هفته باعث ??% کاهش احتمال سکته قلبي در مردان مي شود.

?- تقويت اعتماد به نفس

بر اساس گفته محققان University of Texas چنانچه رابطه جنسي بر اساس عشق و علاقه دو طرفه باشد، باعث بهبود اعتماد به نفس در طرفين مي شود و افزايش اعتماد به نفس نيز خود باعث بهبود کيفيت رابطه جنسي مي شود.

?- افزايش ميزان صميميت

بر اساس مطالعاتي که در University of Pittsburgh و University of North Carolina انجام شده است، رابطه جنسي باعث افزايش سطح “هورمون اکسي توسين” در بدن مي شود. اين هورمون باعث افزايش ميزان وابستگي عاطفي و افزايش صميميت در بين افراد مي شود و به همين دليل “هورمون عشق” نيز خوانده مي شود.

?- کاهش حس درد

با افزايش سطح هورمون اکسي توسين در خون، “اندورفين” نيز در خون بالا مي رود. اندورفين يکي از مسکن هاي طبيعي است که در بدن ترشح مي شود. دليل اين که بعد از رابطه جنسي، سردرد و يا درد مفاصل شما بهبود مي يابد همين ترشح اکسي توسين و به دنبال آن ترشح اندورفين در بدن است.

?- کاهش خطر سرطان پروستات در مردان

نتايج مطالعه اي که در British journal of Urology منتشر شد، نشان مي دهد که مرداني که ? يا بيش از ? بار در هفته انزال داشته اند، ??% کمتر به سرطان پروستات مبتلا مي شوند.

?- تقويت عضلات کف لگن در خانم ها

داشتن رابطه جنسي در خانم ها باعث تقويت عضلات کف لگن مي شود.

??- بهبود کيفيت خواب

افزايش هورمون اکسي توسين ناشي از رابطه جنسي، مي تواند به بهبود کيفيت خواب کمک کند. خواب خوب هم به کنترل فشار خون و کنترل وزن کمک زيادي مي کند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها
  • فروشگاه و دانلود حامد سیستم
  • ردیاب خودرو

  • همه مسایل جنسی این جا برسی و برطرف کنید

     

    تبادل لینک هوشمند
    برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مسایل جنسیو آدرس tnt021.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد. با شما







ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 37
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 41
بازدید ماه : 133
بازدید کل : 5594
تعداد مطالب : 23
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1

محبوب کن - فیس نما